lördag 16 juni 2007

Vägning 19

Var som vanligt orolig inför vägningen i torsdags eftersom jag känt mig svullen runt magen. Men, det hade gåttbra *pust*.

-600 gram på en vecka, -20,3Kg totalt och 3,8Kg kvar till målvikt.

Kan man bli luftig i magen av tabletter med B-vitamin och kisel? Jag har nämligen börjat med sådana för att få ordning på naglar och hår.

Och så har jag börjat att ha psylliumfrön i gröten. Enligt receptet ska det vara en matsked men jag nöjer mig med 1-2 teskedar. Gröten blir så himla slemmig av de där fröna men de är bra för magen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jättebra! kan du fatta att du klarade det! vad har du för belöningar på G?

Upprycket sa...

Först hade jag tänkt skaffa nya glasögon. Men det måste jag ändå göra eftersom de jag har nu snart faller ihop totalt. Så jag ska göra ett nytt försök med linser när jag har nått målvikten.

Anonym sa...

Ett annat tips för magen är kiwi. Kör jag en kiwi om dagen sköter jag magen galant. Mycket fibrer i kiwi, liksom päron som också är bra. När jag var gravid och lite förstoppad, körde stenhårt kiwi (upp till 3 om dagen) och jag sket som en häst..;) plus man slipper gaser och diarréer och allt sådant sm t.ex. katrinplommon ger mig.

!-- START Susnet REGISTRERINGSKOD -->