söndag 20 maj 2007

Frukostvanor

Jag som alltid har avskytt, verkligen avskytt att äta frukost älskar numera den tiden på morgonen. Att det sedan 99,9 gånger av 100 blir gröt gör mig inget. Gröten går ju att variera så himlarns mycket. Ibland river jag ner ett äpple och har i lite kardemumma som sötning. Andra gånger kokar jag den med både kardemumma och kanel och har äppelmos på. Just nu kör jag med mjölk och hallonsyl och det är en djuriskt god kombination.

Eftersom jag inte tål mjölk har jag under många många år inte haft någon mjölk till gröten, tycker att det bara geggar ihop sig och blir som en välling. Menså hade jag en laktosfri mjölk hemma som höll på att passera bäst före datumet så jag tog lite och det smakade verkligen bra. För det är inte mycket mjölk jag använder mig av, det blir inte mer än 0,5 dl.

När hallonsylten är slut har jag spanat in hjortronsylten som står oanvänd i kylskåpet :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar jag kunde förmå mig att äta dessa gråa, geggiga sörjor! Fattar ju att det är nyttigt... Men jag äter hellre SNOR! Gröt är bajs. Du är en riktig viking som äter det!!! *Min fulla beundran*

Anonym sa...

Du..den där "Linda-Marie" är en riktig mes! Hört ryktesvägen att hon skriker och hoppar upp i träden när hon ser vajjande havrefält! Kanske borde hon öva sig på sädeslagets fantastiska arom. Då kanske det inte blir såå farligt längre...

!-- START Susnet REGISTRERINGSKOD -->